Derfor skal du bruge en headhunter til rekruttering
Ville det ikke være skønt, hvis nogen kunne klare de opgaver, som du interesserer dig mindre for?
Er du ejerleder, så står du ofte med mange jern i ilden. Du har meget at tage dig af, og du skal ofte påtage dig flere forskellige opgaver og roller. Der vil være opgaver, som du brænder mere for end andre.
Når du skal rekruttere nye medarbejdere, kræver det, at du bruger af din værdifulde og sparsomme tid på opgaver, som du formentlig ikke er vant til at udføre. Du skal skrive stillingsopslag, tage imod telefonopkald og besvare uddybende spørgsmål, sortere i ansøgninger og have samtaler med kandidater.
Du risikerer at udføre opgaven som venstrehåndsarbejde, fordi du faktisk hellere ville bruge din energi på noget andet.
Ved at bruge en headhunter til sådan en opgave, kan du frigøre din værdifulde tid og bruge den på det, som du brænder allermest for.
Rekruttering er en lejlighed til forandring og udvikling
En headhunter har erfaring med rekruttering, kender de nyeste metoder, har styr på GDPR-regler, kender kandidatmarkedet og ved, hvad der rører sig.
Når nye medarbejdere skal rekrutteres, så ser jeg det som en god lejlighed til at tage et kig på din virksomhed fra en ny vinkel. Skal vi benytte lejligheden til at hente nye og andre kompetencer? Kan vi gøre noget andet for at udvikle din forretning?
Hvis for eksempel indkøbschefen Preben er gået på pension, og du gerne vil finde en ny Preben, så vil jeg udfordre dig på, om det er det rigtige at gøre. Du vil sige, at Preben jo klarede det godt, så selvfølgelig skal du finde en ny medarbejder, der kan det tilsvarende.
Men måske er det netop nu, at du skal sætte indkøbsfunktionen i perspektiv. Måske vil der være mere potentiale i udvikling, hvis du ansætter en ny medarbejder med andre kompetencer.
Måske er det tid til at finde en Karsten, for måske er der i virkeligheden mere potentiale for udvikling med en Karsten ombord i din forretning.
Vi tager hånd om både din virksomhed og din næste medarbejder
Du kan måske sidde med den tanke, at en headhunter slet ikke kender din virksomhed, så hvordan i alverden kan en headhunter påtage sig ansvaret for at rekruttere nye medarbejdere.
Når jeg påtager mig en rekrutteringsopgave, så sætter jeg mig dybt ind i din virksomhed og dit forretningsområde. Det gør jeg, fordi det er din virksomhed, som jeg sælger og brander som en god arbejdsplads over for nye, potentielle medarbejdere.
Jeg er meget bevidst om at lave så god employer branding som muligt for dig.
Når jeg taler med kandidater, så taler jeg altid på vegne af din virksomhed og aldrig på vegne af min egen.
Derudover er jeg fortrolig med både dig og den anden part. Det kan være en fordel i forbindelse med, at jeg kan stille kandidaterne spørgsmål, som du som ejerleder ikke kan stille.
Jeg kan foretage telefonopkald, som du som ejerleder ikke kan foretage. Jeg kan undersøge markedet på en måde, som du som ejerleder ikke kan.
Det er mine fordele som headhunter. Samtidig har du al den tid, som du kan bruge på det, du er bedst til.