Derfor er tekster vigtige

Håndskrevne notater, Kommunikation, tekstforfatning.jpg

Du har et budskab, som du gerne vil ud med. Budskabet handler om en ny produktlancering, og du har også en idé til en artikel til et online fagmedie. Du har det hele i hovedet, og nu skal du bare have skrevet det ned.

Du tænder din computer og sætter dig til rette i stolen. Men så bliver du forstyrret. Og pludselig kommer der en kollega ind ad døren – og lidt efter får du et opkald. Straks er du videre til en anden opgave på dit skrivebord. Du glemmer, at du faktisk skulle til at skrive en tekst.

Kender du situationen?

Du er ikke den eneste.

Værdifulde tekster skriver ikke sig selv, og det har de aldrig gjort. At skrive en værdifuld tekst kræver, at du prioriterer tiden til det.

Du går glip af potentielle kunder

Du ved, at du bør prioritere tiden til at skrive tekster, men du føler, at tiden forsvinder mellem hænderne på dig. Du prioriterer at bruge tiden på det, som du brænder for i din virksomhed, og samtidig synes du heller ikke, at det helt er værd at bruge tiden på at skrive.

Derfor bliver teksterne nedprioriteret.

Men med den prioritering vil du få et problem.

Uden værdifulde tekster vil du gå glip af at blive fundet af potentielle kunder, og dermed kommer du til at gå glip af mulige salg og synlighed i markedet.

Tekster er vigtige, fordi det er igennem indholdet i teksterne, at kunderne kan finde din virksomhed. Det gælder især i dag, hvor digitale tekster på websites er vigtige. Uden tekster på din hjemmeside, kan Google ikke finde dig, og det kan kunderne heller ikke.

Med værdifulde tekster kan du fortælle, hvem du er, og hvad du kan. Teksterne fortæller, hvad dine produkter indeholder, og du kan fortælle, hvilken værdi produkterne har for kunderne.

Brug en tekstforfatter

Min opfordring til dig, der nedprioriterer teksterne, er meget simpel: Lad være med at undervurdere vigtigheden af værdifulde tekster. Hvis du synes, at du ikke vil prioritere din tid på at skrive teksterne selv, så få en anden til at skrive dine tekster.

Brug en tekstforfatter.

En tekstforfatter har tiden til at skrive teksterne, for det er selvsagt hans/hendes beskæftigelse og kernekompetence at skrive tekster.

Tekstforfatning kræver viden og kompetencer inden for blandt andet skriveteknik, grammatik, kommunikation og retorik.

En tekstforfatter kan skrive overbevisende og engagerende tekstindhold til målgruppen. Tekstforfatteren ved, hvilke knapper der skal skrues på i forhold til situationen og budskabet, og han/hun ved, hvordan der er forskel på målgrupper, genrer og medier.

Det indhold, som tekstforfatteren kan skrive, er ikke kun én bestemt opgave. En tekstforfatter kan ofte fungere som en blæksprutte, der kan skrive indhold af forskellige genrer til mange typer medier. Det kan være salgstekster, reklametekster, indhold til tryksager, artikler, tekster til websider, e-bøger, blogindlæg og opslag til sociale medier.

Find en tekstforfatter og kom af med den dårlige samvittighed

Du ved, at du bør prioritere at få skrevet tekster. Du ved, at det handler om bare at komme i gang. Du ved også, at værdifulde tekster er vigtige. Det lyder så simpelt. Men jeg ved også af erfaring, at det er det ikke.

Derfor er min opfordring, at du skal finde en tekstforfatter, så du kan komme af med din dårlige samvittighed.

Du kan med garanti finde en, der kan skrive dine tekster. Min erfaring er dog, at du med fordel kan vælge en tekstforfatter med forretningsforståelse.

Din tid er mere værd end timeprisen for en tekstforfatter, og du skal have muligheden for at bruge din tid på det, som du brænder for.

Fik du forresten læst mit blogindlæg om direktørrådgivning?

Forrige
Forrige

Sæt ord på din virksomheds fremtid med en strategi

Næste
Næste

De danske SMV’ere er seje